dijous, 4 de març del 2010

Practica Disseccions

Els alumnes de 3r ESO van fer per la classe de naturals unes practiques dissecionant fetges, intestins, i estòmacs de diferents animals com els de porc, de conill i de vadella.

Alguns grups van portar vesícules biliar i cors de conill a part. Vam poder veure els diferents teixits, arteries i venes, i el sistema porta. Un grup va portar un tros d’intestí prim de xai. On es poden comprovar el teixit intestinal, la musculatura intestinal, la mucosa intestinal i la conjuntiva.


El dijous següent van tornar a fer unes practiques amb pulmons de corder, amb els pulmons venia el cor i un tros de tràquea. Van obrir els pulmons i van poder veure els bronquis i els bronquíols. També van poder veure la conjuntiva i els anells traqueals.


Jo crec que va ser un experiència diferent i que molts tornarien a repetir, tot i que alguns no ho van passar tan bé perquè al veure els fetges, intestins i estómacs, cor i pulmons es van marejar. Ens va anar bé, perquè vam poder veure i tocar en directe els elements dels diferents part del cos. Jo m’ho vaig passar bé i vaig aprendre molt. És una experiència que m’agradaria tornar a repetir.

Jordi Naudó