dimarts, 9 de desembre del 2008

ELS MOTORS TÈRMICS

Hola que tal?

Aquí us deixo una mica més de feina. Heu de buscar informació per contestar aquestes dues preguntes:
  • Quina diferència hi ha entre els motors de benzina amb carburador i els motors de benzina amb injectors?
  • Quines són les diferències principals entre els motors de benzina i els motors gasoil?
Contesteu a aquestes preguntes al bloc. Cal una resposta per grup i cal penjar-la a dintre de la vostra etiqueta!!

Bona feina

11 comentaris:

Junior alexander ha dit...

Els motors de bencina amb carburador fa una barreja entre l'aire i el combustible.
I en canvi
Els motos de bencina amb carburador fa una barreja entre oli vegetal i el dièsel.

Un motor de benzina aspira una mescla de gar i aire els compremeix i encen la mescla amb una espurna en canvi un motor dièsel nomes aspira aire el comprimeix i llavors l'injecta combustible a l'aire comprimit.El calor de l'aire comprimit encen el combustible espontaneament.

Alexander Sierra
Oscar Calvet
Marina Altabàs

MARTA19' ha dit...

1- Els motors de benzina amb carburador, són quan l'aire es barreja amb el combustible, que en aquest cas es la benzina. En canvi, el motor de benzina amb injector bombeja els líquids utilitzant l'efecte Venturi, amb la finalitat de convertit l'energia potencial en energia cinètica.

2- Els motors de gasoil s'utilitzen en vehicles industrials, es més eficas en pes, però no corre tant com el de benzina, que aquests s'utilitzan en turistes i ciclomotors. Entre ells la diferencia es que el de benzina comprimeix l'aire i el combustible, la benzina, fent una petita explosió en el motor, i el de gasoil comprimeix l'aire afegint-li diesel, i amb la calor del aire que havia comprimit el fa encendra, forman l'explosió dins del motor.



Judit Lozano
Júlia Roig
Mireia Madrigal
Marta Fernández.
locasporlacienciaa!

Silva ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Silva ha dit...

1. En els motors de gasolina, la barreja es prepara utilitzant un carburador o un equip d’injecció. Fins a ara, el carburador era el mitjà més usual de preparació de barreja, mitjà mecànic. Des de fa alguns anys, no obstant això, va augmentar la tendència a preparar la barreja per mitjà de la injecció de combustible en el col•lector d’admissió. Aquesta tendència s’explica pels avantatges que suposa la injecció de combustible en relació amb les exigències de potència, consum, comportament de marxa, així com de limitació d’elements contaminants en els gasos d’escapament. Les raons d’aquests avantatges resideixen en el fet que la injecció permet ( un dosatge molt precís del combustible en funció dels estats de marxa i de càrrega del motor; tenint en compte així mateix el medi ambient, controlant el dosatge de tal forma que el contingut d’elements nocius en els gasos d’escapament sigui mínim. A més, assignant una electrovàlvula o injector a cada cilindre s’aconsegueix una millor distribució de la barreja. També permet la supressió del carburador; donar forma als conductes d’admissió, permetent corrents aerodinàmicament favorables, millorant l'omplert dels cilindres, amb la qual cosa, afavorim el parell motor i la potència, a més de solucionar els coneguts problemes de la carburació, com poden ser el gebre, la percolació, les inèrcies de la gasolina.

2.• Un motor a gasolina aspira una barreja de gas i aire, els comprimeix i encén la barreja amb una espurna. Un motor dièsel només aspira aire, ho comprimeix i llavors li injecta combustible a l’aire comprimit. LA calor de l’aire comprimit encén el combustible espontàniament.
• Un motor dièsel utilitza molta més compressió que un motor a gasolina. Un motor a gasolina comprimeix a un percentatge de 8:1 a 12:1, mentre un motor dièsel comprimeix a un percentatge de 14:1 fins a 25:1. L’alta compressió es tradueix en millor eficiència.

David Prieto
Raul Roman
Lluís Silva
CRAZY MENS#

gerard sala ha dit...

Avantatjes i inconvenients del motor de gasolina respecte al motor diesel:
vantatges
-És força lleuger i petit.
-Permet una gran acceleració.
-És més barat que el motor diesel.
Inconvenients:
-Consumeix més que el motor dièsel i, per tant, contamina una mica més.
-a gasolina és mé cara que el gasoil.
-Necessita més manteniment que el motor(més manteniments i més cintrols
Diferencies:
Rudolf Diesel va desenvolupar la idea del motor dièsel i va obtenir la patent alemanya el 1892. El seu èxit era crear un motor amb alta eficiència. Els motors a gasolina van ser inventats el 1876 i, específicament en aquella època, no eren gaire eficients.

Les diferències principals entre el motor a gasolina i el Dièsel són :

· Un motor a gasolina aspira una barreja de gas i aire, els comprimeix i encén la mescla amb una espurna. Un motor dièsel només aspira aire, el comprimeix i llavors li injecta combustible l'aire comprimit. LA calor de l'aire comprimit encén el combustible espontàniament.

· Un motor dièsel utilitza molta més compressió que un motor a gasolina. Un motor a gasolina comprimeix a un percentatge de 8:1 a 12:1, mentre un motor dièsel comprimeix a un percentatge de 14:1 fins a 25:1. L'alta compressió es tradueix en millor eficiència.

· Els motors dièsel utilitzen injecció de combustible directa, en la qual el combustible dièsel és injectat directament al cilindre. Els motors a gasolina generalment utilitzen carburació en la qual l'aire i el combustible són barrejats un temps abans de que entre al cilindre, o injecció de combustible de port en la qual el combustible és injectat a la vàlvula d'aspiració (fora del cilindre).

POWERFORCE
Gerard Sala
Alex Pedret
Ivan Mediavilla
Roger Fàbrega

gerard sala ha dit...

Els motors de benzina es diferencien en el tipus d'alimentació.
Abans s'utilitzaven els motors amb carburador, pero ara ja es fa servir l'injecció, ja que es més fiable, s'estalvia més gasolina,la crema millor.
Per l'altra banda la tencnologia és més sencilla la del carburador, i a l'hora d'accelerar amb el motor amb carburador la resposta del motor era més ràpida que no pas en el motor amb injecció.
però en general són millor els motors amb injecció, són més moderns i permeten és aventatges.

nil parga valero =) ha dit...

Quines són les diferències principals entre els motors de benzina i els motors gasoil?


Un motor de benzina no necessita bateria per arranca,fa mol més soroll,són més cars,és més lent,és més gran i més pesat,contamina molt menys,i una reparació es mola cara,en canvi,el diesel es tot al contrari.


Quina diferència hi ha entre els motors de benzina amb carburador i els motors de benzina amb injectors?


Motor de benzina amb carburador: És una camara previa on es fà la barrejar previa de gasolinai aire abans d'entrar en al pistó o embòl.

Motor de benzina amb injectors: És una mena de xaringa que pulveritza la benzina dins del embut o pistó, allà es fa la barreja de benzina i aire.

Els dos fan la mateixa funció, però de diferent manera, aconsegueixen que dins del embòl hi hagi la barreja de gasolina i aire.

El motor de benzina amb injectors és més eficient que el motor de benzina amb carburador.


Albert Andrés
Nil Parga

supersalidos* =P

Anònim ha dit...

1)El motor de benzina amb carburador, funciona barrejant aire amb combustible i que en aquest cas es tracta de la benzina, en canvi, els motors de benzina amb injectors
funcionen bombejant líquids a traves de l'efecta venturi, d'aquesta manera l'energia potencial es converteix en energia cinètica o moviment.

2)El motor de benzina comprimeix una barreja d'aire i gas i a traves d'una espurna aconsegueix encendre el motor. En canvi el motor de gasoil és un motor tèrmic de combustió interna que s'encent per l'elevada temperatura que produeix la compressió de l'aire a l'interior del cilindre.



Luz Marina Bruni
Anna Segarra Llagostera
Marta Puerto
Telma Cervera

Anònim ha dit...

1.Un motor de Benzina amb carburador fa k el cotxe sigi mes economic i tingi mes potencia, apart k fa un barreja amb laire i la benzina cosa k el k te injectors u k fa es bombejar la barreja de liquid i aire.

2.El combustible s’injecta polvoritzat y mesclat amb gas dins d’un cilindre.
Un cotxe amb benzina, corre més que un amb gasoil.

Gasoil:

El gasoil o diesel, és un motor tèrmic que funciona cremant el combustible al ser injectat. S’encén per la elevada temperatura que produeix la compressió de l’aire dins del cilindre, els gasos es barregen amb diesel, i provoca una petita explosió dins el motor.

Actualment, es fa servir més el gasoil que la benzina.

Raquel ha dit...

1. La diferencia que hi ha entre els motors que són de benzina amb carburadors i els motors de benzina amb injectors és que el motors amb carburadors barreja en el carburador l'aire amb el combustible, en canvi els motors de benzina amb injectors fan una barreja amb el oli vegetal i el dièsel.
També hi han altres diferencies com que el motor d'injector fa servi dièsel consumeix menys en canvi el de carburadors consumeix moltes i per tan contamina més.

2. Una de les principals diferencia què hi ha entre els motors de gasoil i el motors amb benzina, és que el motor de gasoil té iyectors de gasoil i en contes el de benzina te bujies. Un altre diferencia és que el motor de gasoil no necessita una xispa per encendre el combustible, explota amb la calor i en la compreció, en canvi el motor de benzina necesita una petita xispa perquè el combustible pugui explotar.

Mireia Martínez
Àngela Sabaté
Anna Font
Raquel Guil

...Les Ups...

Loora ! ha dit...

1).
Els motors de benzina amb carburador, són aquells, que fan una mescla amb l’aire i amb el combutible(benzina).
El motor de benzina amb injector, són tots els motors dièsel que van amb un injector, el carburador mai no ha estat emprat per els motors dièsel, ja que aquest es un oli i es inflamable només quant és comprimit a molta pressió
2).
Motor de benzina:
Es una barreja de gas i aire els comprimeix i encén la mescla amb una espurna. Un motor dièsel només aspira aire, el comprimeix i li injecta combustible l'aire comprimit. Corre més que els de gasoil.
Motor de gasoil:
•No necesita una batería per arrancar ja que no necessita una chispa. El motor de gasoil es mes sorollos i vibra molt.
•Porten mes oli..
•Son mes cars al comprar-los.
•Son mes cars al reparar-los i mantenirl-os.
•La bomba de gasoil es molt delicada y bastant complicada. Es mas lento que cualquier motor a nafta. Nota, últimamente hay motores de este tipo en competencia y anda bien pero ...
•Mai s’ha de partir amb el motor en fred.

Jorgina Betorz.
Anna Lora.

petooonnnets Jose,això es mereix un excelent eeeh!
hahaha!