dimarts, 16 de desembre del 2008

Els Motors Tèrmics






El motor de benzina amb carburador, fa la barreja d'aire i benzina quan el cilindre entra a la fase d'admissió ; aspira aquesta i l'omple, la comprimeix i quan salta la guspira de la bugia l'inflama provocant l'explosió que empenys el pistó cap avall transmitin el moviment al cigonyal. En un motor de 4 temps temps i quatre cilindres això pasa sequencialment un darrera l'altre. Les vàlvules a través de l'arbre de lebes, van regulant els passos alternativament. En els motors de dos temps no hi han vàlvules uns orificis anomenats lumbreras situats als cilindres deixen passar la barreja procedent del carburador sense passar per cap vàlvula. En els motors d'injecció a la part superior dels cilindres trobem la bugia per inflamar la mescla d'aire que entra de l'aspiració al fer l'admissió el pistó i en aquest moment precís un injector comandat per un mòdul gestionant electrònicament envia la quantitat precisa de benzina segons la demanda de les revolucions del motor. Aquest sistema aprofita el màxim rendiment del motor amb el mínim cosum de carburant.
Tots els motors dièsel van amb un injector, el carburador mai no ha estat emprat per els motors dièsel, ja que aquest es un oli i es inflamable només quant és comprimit a molta pressió i agafa molta temperatura al inflamar-se, la expansió dels gasos de la combustió desplacen el pistó cap avall, per això els motors dièsel s'anomenen motors de combustió interna ( perquè és combustió i no explosió ) com els de benzina que tan si són de carburadot o d'injecció tan de dos com de quatre temps s'anomenen motors d'explosió.

2 comentaris:

Loora ! ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Loora ! ha dit...

1).
Els motors de benzina amb carburador, són aquells, que fan una mescla amb l’aire i amb el combutible(benzina).
El motor de benzina amb injector, són tots els motors dièsel que van amb un injector, el carburador mai no ha estat emprat per els motors dièsel, ja que aquest es un oli i es inflamable només quant és comprimit a molta pressió
2).
Motor de benzina:
Es una barreja de gas i aire els comprimeix i encén la mescla amb una espurna. Un motor dièsel només aspira aire, el comprimeix i li injecta combustible l'aire comprimit. Corre més que els de gasoil.
Motor de gasoil:
•No necesita una batería per arrancar ja que no necessita una chispa. El motor de gasoil es mes sorollos i vibra molt.
•Porten mes oli..
•Son mes cars al comprar-los.
•Son mes cars al reparar-los i mantenirl-os.
•La bomba de gasoil es molt delicada y bastant complicada. Es mas lento que cualquier motor a nafta. Nota, últimamente hay motores de este tipo en competencia y anda bien pero ...
•Mai s’ha de partir amb el motor en fred.

Jorgina Betorz.
Anna Lora.

petooonnnets Jose,això es mereix un excelent eeeh!
hahaha!